021-910-99-097

انتشار آگهی روزنامه رسمی

فهرست مطالب

انتشار آگهی روزنامه رسمی

روزنامه رسمی، نهادی است وابسته به قوه قضائیه که تحت نظر معاونت حقوقی قوه قضائیه اداره می شود، این روزنامه مرجع رسمی انتشار تمامی آگهی های قانونی کشور است و از طریق درج آگهی تمامی قوانین و مقررات و موضوعات حقوقی را به اطلاع عموم مردم می رساند. روزنامه رسمی سندی دولتی و رسمی است و مواردی که در آن انتشار می یابد، مستند و رسمی است .

آگهی های قانونی

آگهی قانونی به آگهی هایی گفته می شود که از طرف قوه قضاییه برای اطلاع عموم صادر می گردد. در بعضی مواد قانونی ذکر شده است که موضوع باید در روزنامه رسمی کشور چاپ شود. در این صورت روزنامه رسمی وظیفه دارد آن را به چاپ برساند. به عبارت دیگر روزنامه رسمی مرجع قانونی انتشار آگهی های حقوقی در کشور است.

وظایف روزنامه رسمی

برخی مواردی که روزنامه رسمی وظیفه نشر آنها از طریق انتشار آگهی را بر عهده دارد عبارتند از

1. کلیه قوانین و مصوبات مجلس شورای اسلامی

2. مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام

3. مصوبات هیئت دولت و آیین نامه ها، آراء وحدت رویه دیوان عالی کشور و دیوان عدالت اداری

4. قوانین و مقررات با استناد بر ماده ۳ قانون مدنی

5. آگهی های قانونی قضایی مانند آگهی ثبت تاسیس ، ثبت صورتجلسات شرکت ها ، تغییرات شرکتها آگهی علامت تجاری و طرح های صنعتی

آگهی های قانونی قضایی

آگهی ثبت تاسیس شرکت

ثبت شرکت در روزنامه رسمی به منظور اطلاع عموم از موارد ثبت شده در اداره ثبت شرکت ها از طریق انتشار آگهی می باشد. در قانون جمهوری اسلامی مطابق آیین نامه ثبت دفاتر تجارتی پیش بینی شده است که خلاصه مندرجات ثبت دفاتر تجارتی باید جهت اطلاع عموم آگهی و منتشر گردد.

درواقع متقاضی ثبت شرکت می بایست هزینه آگهی مندرجات مفاد ثبت مورد نظر را به حساب مربوطه واریز نموده و رسید آن را به ضمیمه اسناد مورد نیاز برای اداره ثبت شرکت ها ارسال کرده تا متعاقباً پس از تحقق تشریفات اداری در روزنامه رسمی کشور منتشر شود.

همچنین ارائه روزنامه رسمی برای اقداماتی از قبیل تشکیل پرونده دارایی ،دریافت کد اقتصادی، دریافت دفاتر قانونی و پلمپ دفاتر الزامیست.

آگهی ثبت تغییرات شرکت

مطابق قانون تجارت برخی از تغییرات شرکت ها باید در روزنامه رسمی کشور به چاپ برسد. موارد ثبت تغییرات شرکت در روزنامه رسمی به شرح ذیل می باشد:

1. تصمیمات مربوط به انحلال شرکت به همراه اسامی مدیران و مدیر تصفیه و نشانی آنها

2. اطلاعیه انتشار اوراق قرضه

3. مشخصات مدیرعامل و حدود اختیارات وی

4. تصمیمات هیئت مدیره در خصوص کاهش اختیاری سرمایه

5. تصویب ترازنامه مالی شرکت

6. انتخاب مدیران و بازرسین شرکت

7. سمت و حق امضای اعضای شرکت

8. هرگونه تغییری در اساسنامه شرکت

9. افزایش سرمایه شرکت

10. تغییر محل شرکت

11. پذیره نویسی سهام در شرکت سهامی عام

12. تقسیم دارایی و ختم تصفیه

13. اعلام ختم تصفیه

نحوه چاپ آگهی در روزنامه رسمی کشور

همه متقاضیان می توانند پس از ثبت شرکت خود در سازمان ثبت شرکت ها اقدام به درج آگهی شرکت خودت در روزنامه رسمی کشور کنند.

نسخه اینترنتی روزنامه رسمی

بعد از پرداخت روزنامه و طی شدن مراحل ثبت و چاپ روزنامه رسمی نسخه اینترنتی روزنامه رسمی برای آدرس ایمیل متقاضی ارسال می گردد. نسخه اینترنتی روزنامه رسمی دارای اعتباری برابر با نسخه چاپی روزنامه رسمی می باشد.

نسخه اینترنتی روزنامه رسمی حدوداً ۷ روز از زمان پرداخت برای آدرس ایمیل اعلام شده ارسال می گردد.

نسخه چاپی روزنامه رسمی

با توجهه به این موضوع که فقط روزنامه رسمی در تهران پارک شهر اجازه چاپ را دارد در نتیجه زمان بندی و هزینه ارسال روزنامه رسمی برای تهران و شهرستان ها متفاوت می باشد. نسخه چاپی روزنامه رسمی چاپی به دو دسته تهران و شهرستان ها تقسیم می شود.

انتشار آگهی روزنامه رسمی

از نظر قوه قضائیه روزنامه های پر فروش کشور روزنامه کثیرالانتشار تلقی میشوند . به این دلیل که روزنامه های کثیرالانتشار برای عموم مردم آشنا و قابل استفاده هستند بسیاری از اطلاع رسانی های شرکت و آگهی های دعوت در این روزنامه ها چاپ می شوند .

طبق تشخیص قانون برخی موضوعات علاوه بر روزنامه رسمی باید در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار نیز نشر یابند. به طور مثال بیشتر آگهی های مربوط به شرکت های تجاری و موسسات غیرتجاری علاوه بر روزنامه رسمی، باید در روزنامه کثیرالانتشار نیز چاپ شوند.

تفاوت روزنامه رسمی و کثیرالانتشار

در خصوص تفاوت روزنامه های رسمی و کثیرالانتشار می توان به نوع شخصیت حقوقی و تکالیفشان اشاره نمود. روزنامه های رسمی با تصویب یک ماده قانونی در قالب شرکت سهامی خاص به عنوان نهاد منتشر کننده قوانین و مقررات و آگهی های قانونی ثبت شرکت ها و موسسات و تصمیمات مجامع عمومی و ثبت برند ها و اختراعات، تاسیس شد.

اما روزنامه کثیرالانتشار روزنامه ای است که برای اطلاع عموم از حوادث و رویداد ها و برخی آگهی های مربوط به شرکت از جمله ثبت شرکت و صورتجلسات تغییرات جهت اطلاع عموم مردم و سهامداران منتشر می شود.

روزنامه ی رسمی منحصر بوده و تنها یک روزنامه با این و اختیارات وجود دارد. اما روزنامه کثیرالانتشار شامل بسیاری از نشریه های موجود می شود که هم در سطح ملی منتشر می شوند هم در سطح محلی. روزنامه های کثیرالانتشار به دو دسته ی کم هزینه و پر هزینه تقسیم می شود.

روزنامه ی رسمی سراسری است و در کل کشور یکتاست. اما روزنامه کثیرالانتشار برای هر شرکت و توسط موسسین در بدو تاسیس و سهامداران یا شرکاء بعد از تاسیس شخصیت حقوقی آن تعیین می شود.

روزنامه ی رسمی در باجه ها و دکه های روزنامه فروشی موجود نمی باشد اما روزنامه های کثیرالانتشار در کلیه باجه ها و روزنامه فروشی ها دیده می شود.

برای مشاوره درخصوص ثبت تاسیس ویا تغییرات شرکت و آگهی های روزنامه رسمی مربوط به آن با مشاورین گروه آسیا از طریق تماس تلفنی و واتس اپ در ارتباط باشید .

شماره های تماس
Search
به اشتراک بگذارید
پیمایش به بالا