021-910-99-097

عضویت اتاق بازرگانی

فهرست مطالب

عضویت اتاق بازرگانی

عضویت در این اتاق برای افراد حقیقی و حقوقی به شرط داشتن شرایط لازم وارئه تمامی مدارک اعلام شده با تایید اعتبار آنان از جانب دو نفر از اعضای اتاق بازرگانی امکان پذیر است .

اتاق بازرگانی چیست

اتاق بازرگانی ایران، یک تشکل حقوقی غیر انتفاعی با استقلال مالی است . این موسسه ، جهت ایجاد هماهنگی و همکاری میان بازرگانان و صاحبان صنایع و معادن ، در مراکز تجاری مهم مملکتی بوجود آمده و وظیفه هماهنگ سازی فعالیت آنها با دولت و چانه زنی با نهادهای حکومتی برای تأمین منافع آنها را بر عهده دارد . اتاق بازرگانی ایران ، مدیریت دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را بر عهده دارد. این اتاق ۶۰ نماینده دارد که ۴۰ نماینده آن از بخش خصوصی و ۲۰ نماینده آن از طرف دولت انتخاب می شوند.

پیش تر در مقاله ای با عنوان اتاق بازرگانی، توضیحاتی درخصوص تاریخچه تشکیل اتاق بازرگانی ، همچنین وظایف و اختیارات آن ارائه شد که مطالعه آن خالی از لطف نخواهد بود .

کارت عضویت در اتاق بازرگانی

تمامی افراد حقیقی و حقوقی متقاضی عضویت می توانند با ارائه تمام مدارک و داشتن شرایط لازم به عضویت اتاق بازرگانی در آیند به شرطی که در مدارک آنها نقصی وجود نداشته باشد.

کارت عضویت اتاق بازرگانی کارتی است که توسط شعب اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در تهران یا شهرستان ها به اسم متقاضیانی که واجد شرایط باشند صادر می گردد.

  • اتاق بازگانی، پل ارتباطی میان تجار بخش خصوصی و مسئولین بخش دولتی کشور است، تجار و شرکت های تجاری که برای دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی، اقدام می کنند، این امکان را داشته تا مشکلات خود را به گوش مسئولین کشور در دولت رسانده و مشکلات تجاری خود را از طریق بخش دولتی، حل نمایند.
  • از دیگر خدمات و مزایای اخذ کارت عضویت اتاق بازرگانی، می توان به مشاوره های تخصصی اشاره نمود که در زمینه های تجاری، اقتصادی، اجتماعی، مالیاتی، حقوقی، صادراتی و برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی، از طرف مشاوران اتاق، به بازرگانان ارائه می گردد.
  • تجار و شرکت های تجاری که به عضویت اتاق بازرگانی در می آیند، این امکان را داشته تا از خدمات بخش نظارت و قضاوت اتاق، استفاده کرده که در این بخش، امکان حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات تجار، بی آنکه نیاز به مراجعه به محاکم دادگستری و طی روند طولانی رسیدگی قضایی باشد، برای آنها فراهم شده است.
  • دریافت آخرین و به روزترین اطلاعات در زمینه آمار صادرات محصولات مختلف، به تفکیک هر کشور، یکی دیگر از خدمات و مزایای اخذ کارت عضویت اتاق بازرگانی، بوده که از طریق دسترسی به این اطلاعات تخصصی، افرادی که قصد انجام صادرات یا واردات را داشته، می توانند برای تجارت خود، به نحو بهتر و با درصد ریسک کمتری، تصمیم گیری نمایند.
  • علاوه بر اطلاعات فوق، اتاق بازرگانی، این امکان را برای اعضای خود فراهم کرده تا اطلاعات دقیقی را در رابطه با محصولی که قصد انجام تجارت بر روی آن را داشته، به دست آورده و با راهنمایی اتاق، این اطلاعات را هر شش ماه یا یک سال یکبار نیز به روزرسانی کنند.
  • مجموع خدمات مشاوره ای ارائه شده از سوی اتاق، به دارندگان کارت عضویت، این امکان را داده تا شناخت بهتری از تجارت جهانی و بازارهای بین المللی، پیدا کرده و با چشمی بازتر و نگاه جامع تر، وارد این عرصه شوند.

نکات مهم در خصوص اخذ کارت عضویت اتاق بازرگانی

.در اظهارنامه شرکت یا تجارتخانه یا بنگاهی که به تجارت خارجی اشتغال دارد باید تعیین شود که وارد کننده است یا صادر کننده یا حق العمل کار یا هر سه و حتی الامکان ارقام کالای عمده ای که اختصاصاَ صادر یا وارد می نماید باید معین گردد.

2.در اظهارنامه شرکت یا تجارتخانه یا بنگاهی که منحصراَ به معاملات داخلی اشتغال دارد باید نوع معاملات و ارقام کالاهایی که معمولاَ مورد معامله می باشد تعیین شود.

3.در نظر داشته باشید هرگز با کارت عضویت نمیتوانید اقدام به واردات و صادرات نمایید برای شروع مراودات تجاری باید اقدام به اخذ کارت بازرگانی نمایید.

تعلیق و لغو حق عضویت اتاق بازرگانی

امکان تعلیق و لغو کارت عضویت اتاق بازرگانی وجود دارد. معمولا عضویت اتاق بازرگانی در صورت بوجود آمدن شرایط زیر لغو و تعلیق می گردد:

1.عضویت اشخاص حقیقی یا حقوقی در اتاقهای بازرگانی و صنایع و معادن با وقوع شرایط زیر بسته به مورد به حال تعلیق در می آید و یا لغو می گردد.

2.تصمیمات مراجع قضائی به تعلیق یا لغو عضویت اشخاص حقیقی یا حقوقی در اتاقهای بازرگانی و صنایع و معادن.

3.سلب یکی از شرایط عضویت.

4.نقض مفاد تعهد نامه موضوع مفاد آئین نامه و ارتکاب با تخلفات مغایر شئونات و اخلاق تجاری.

تمدید کارت عضویت اتاق بازرگانی

مدت اعتبار حق عضویت 1 سال است که با تقاضای عضو و بقای شرایط عضویت، قابل تمدید خواهد بود.

تمدید حق عضویت اتاق بازررگانی نیز همانند سایر مجوزات دارای شرایط و مراحلی دقیقا برابر با اخذ مجدد آن یکسان است. هر شخصی بعد از منقضی شدن اعتبار و یا حتی چند ماه قبل میتواند اقدام به تمدید حق عضویت اتاق بازرگانی خود نماید. اگر فرد دارنده کارت اقدام به تمدید ننماید تمام امتیاز ها، مسئولیت ها، و اجازه فعالیت هایی که به واسطه آن بوجود آمده بود منقضی و از فرد سلب خواهد شد. بهتر از همیشه دو الی 3 ماه قبل از منقضی شدن آن اقدام به تمدید نمایید تا دچار مشکلات نشوید.

پیش تر در مقاله ای با عنوان کارت بازرگانی ، توضیحاتی درخصوص شرایط و چگونگی اخذ کارت بازرگانی ارائه شد که مطالعه آن خالی از لطف نخواهد بود .

برای مشاوره درخصوص عضویت در اتاق بازرگانی و یا اخذ کارت بازرگانی با مشاورین گروه آسیا از طریق تماس تلفنی و واتس اپ در ارتباط باشید .

شماره های تماس
Search
به اشتراک بگذارید
پیمایش به بالا