021-910-99-097

پرسنل امتیاز آور دررتبه شرکتهای انفورماتیک

فهرست مطالب

پرسنل امتیاز آور دررتبه شرکتهای انفورماتیک

شرکتهای فعال در زمینه انفورماتیک برای ورود به مناقصات ملزم به اخذ و ارائه گواهینامه رتبه بندی انفورماتیک میباشند .

رتبه انفورماتیک بیانگر سطح کیفی و کمی ارائه خدمات شرکت­های فعال در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات است و جهت احراز صلاحیت شرکت ها برای عقد قرارداد درزمینه اجرای پروژه های کامپیوتری صادرمی گردد.

در راستای تعیین رتبه انفورماتیک ، مرجع صادر کننده رتبه انفورماتیک چند پارامتر مهم و تاثیر گزار را در چهار چوب مجموعه ای ازمعیارها و استانداردها جهت تعیین سطح کمیت و کیفیت محصولات یا خدمات از جمله نرم افزار ، خدمات پشتیبانی ، تجهیزات سخت افزار شرکت ارزیابی مینماید .

در این ارزیابی برای هر پارامتر امتیازاتی در نظر گرفته میشود که مجموع این امتیازات تعیین کننده رتبه انفورماتیک دریافتی شرکت میباشد .

پیش تر در مقاله رتبه انفورماتیک در مورد چگونگی اخذ رتبه انفورماتیک و پارامتر های تعیین کننده رتبه توضیحاتی ارائه شد ، در این مقاله سعی بر آن داریم پارامترنیروی انسانی را به عنوان موثر ترین معیار در تعیین رتبه شرکتهای انفورماتیکی کمی جزئی تر بررسی کنیم.

ارزیابی نیروی انسانی

برای ارزیابی پارامتر نیروی انسانی ، مرجع صدور رتبه پس از بررسی تعداد نیروهای فنی شاغل در شرکت ، میزان تحصیلات مدیران و نیرو های فنی ، تجربه عملی و اجرایی و سوابق سنواتی آنها امتیازاتی را برای این پارامتر در نظر میگیرد .

ارزیابی مدیر عامل

عمده امتیازات در ارزیابی نیروی انسانی به مدیر عامل شرکت تعلق میگیرد . بر این اساس مدرک تحصیلی مدیرعامل و سوابق کاری وی از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که نشان دهنده سطح علمی و تجربی مدیر عامل میباشد .

البته مدیر عامل باید به طور تمام وقت در شرکت مشغول به کار باشد ، از این رو لیست بیمه 3 ماه آخر شرکت که نام مدیر عامل در آن قید شده به عنوان ملاک اثبات حضور تمام وقت وی یکی از مدارک مورد درخواست مرجع صدور رتبه میباشد .

مدرک تحصیلی مدیرعامل می تواند کارشناسی، کاردانی یا حتی دیپلم باشد که در شرایط خاصی تایید میگردد .

مدرک تحصیلی دیپلم

در صورتی که مدرک تحصیلی مدیر عامل شرکت متقاضی رتبه انفورماتیک دیپلم ریاضی باشد، مدیر عامل میبایست حداقل ده سال سابقه کار مستمر با عنوان شغلی مرتبط در شرکت های دیگر به عنوان کارشناس فنی یا مدیرعامل داشته باشد.

زمینه فعالیت شرکت هایی که مدیرعامل در آنها فعالیت داشته باید حتماً مربوط به کامپیوتر، سخت افزار، نرم افزار، شبکه و موضوعات مرتبط فعالیت های شرکت های انفورماتیکی باشد.

مرجع صادر کننده برای سنجش سابقه کاری ارائه شده به سوابق و بیمه مدیر عامل و شرکتهایی که در آن سابقه کار داشته استناد میکند ، ازین رو برای اثبات سابقه کاری ارائه مستندات بیمه متقاضی و شرکتهایی که در آنها فعالیت داشته الزامیست .

این سوابق میبایست مستمر و بدون قطعی و فاصله باشد .

همچنین مدرک تحصیلی مدیرعامل میبایست رشته ریاضی باشد و مدارک فنی حرفه ای، کارو دانش و رشته های انسانی و یا هنر مورد تایید نمیباشد.

مدرک تحصیلی کاردانی

در صورتی که مدرک تحصیلی مدیرعامل شرکت متقاضی رتبه انفورماتیک کاردانی باشد، مدیرعامل میبایست حداقل شش سال سابقه کار مرتبط عنوان شغلی مرتبط در شرکت های دیگر به عنوان کارشناس فنی یا مدیرعامل داشته باشد .در این مورد نیزمرجع صدور رتبه برای سنجش سابقه کاری ارائه شده به سوابق و بیمه مدیر عامل و شرکتهایی که در آن سابقه کار داشته استناد میکند وارائه مستندات بیمه مستمر مربوط به متقاضی و شرکتهایی که در آنها فعالیت داشته الزامیست .

مدرک کاردانی مدیرعامل باید مربوط به کامپیوتر/ریاضی باشد و مدرک کاردانی در رشته های دیگر مورد تایید نمیباشد.

مدرک تحصیلی کارشناسی / کارشناسی ارشد

در صورتی که مدرک تحصیلی مدیرعامل شرکت متقاضی رتبه انفورماتیک کارشناسی یا کارشناسی ارشد باشد، ارائه سابقه کار برای مدیرعامل الزامی نیست . مدرک تحصیلی کارشناسی مدیر عامل میبایست در رشته های مهندسی مانند عمران، مکانیک، مدیریت صنعتی، کامپیوتر و شاخه های مرتبط، حسابداری و سایر رشته های مرتبط با ریاضی باشد و مدارک تحصیلی رشته های غیر مرتبط مانند انسانی، حقوق، هنر، زبان انگلیسی و معتبر نمیباشند.

ارزیابی سایر پرسنل امتیاز آور

در ارزیابی نیروی انسانی شرکتهای متقاضی اخذ رتبه انفورماتیک علاوه بر مدیر عامل ، اعضای هیئت مدیره و سایر پرسنل فعال در شرکت انفورماتیکی نیز در افزایش امتیازات مربوط به این پارامتر موثر میباشند . از این رو مدارک تحصیلی و سوابق کاری آنها به عنوان پرسنل امتیاز آور شرکت مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت داشتن شرایط لازم امتیازات کسب شده توسط آنها به مجموع امتیازات شرکت اضافه خواهد شد .

این شرایط عبارتند از :

  1. فعالیت مستمر و تمام وقت افراد امتیاز آور در شرکت ، در این مورد نیز لیست بیمه 3 ماه آخر شرکت حاوی نام افراد امتیاز آور ملاک اثبات حضور واشتغال تمام وقت ایشان در شرکت میباشد .
  2. داشتن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی در رشته های زمینه ای مانند کامپیوتر ، فن آوری اطلاعات ، مخابرات ، و … و یا سایر رشته های مرتبط فعالیت های شرکت های انفورماتیکی مانند : رشته های مهندسی عمران، مکانیک، مدیریت صنعتی.
  3. داشتن حداقل سه ماه سوابق بیمه در شرکت متقاضی رتبه انفورماتیک.

چنانچه شرکتی بتوانید دویا چند کارشناس امتیاز آور حائز شرایط وبا مدرک تحصیلی متفاوت جهت اخذ رتبه معرفی نماید ، در صورت داشتن قراردادهای کاری مرتبط ، می تواند در چند شاخه مرتبط گواهی احراز صلاحیت و رتبه انفورماتیک دریافت کند.

نکات مهم :

مدارک تحصیلی افراد امتیازآور تنها در یک شرکت در سراسر ایران قابل استفاده است. و نمیتوان یک فرد را همزمان در 2 شرکت به عنوان امتیاز آور معرفی کرد .

همچنین در صورت قطع همکاری با هر یک از افراد امتیاز آور، شرکت موظف است در اسرع وقت برای وی جای گزین تعیین نماید . ضمنا شرکت موظف است بلافاصله پس از قطع همکاری فرد امتیاز آور خروج وی از لیست شرکت را به اطلاع سازمان رسانده و فرد جایگزین وی را به سازمان معرفی نماید . در غیر این صورت رتبه شرکت معتبر نخواهد بود .

شرکتهای سهامی خاص موظفند در نسبت به تنظیم صورتجلسات سالیانه ، تصویب تراز و تمدید بازرسین در پایان هر سال و تنظیم صورتجلسه تمدید هیئت مدیره خود هر دو سال یک باراقدام نمایند .

شرکتهای انفورماتیکی که رتبه انفورماتیک دریافت کرده اند موظفند یک نسخه از روزنامه رسمی این صوتجلسات را به سازمان ارسال نمایند.

همچنین شرکتهای انفورماتیکی که تایید صلاحیت شده اند موظفند کلیه تغییرات هیئت مدیره شرکت را پس ازثبت به اطلاع سازمان برسانند .

کلیه مدارک ارائه شده از جانب شرکت متقاضی اخذ رتبه توسط سازمان های ذیربط استعلام می گردد در صورت مشاهده موارد خلاف آیین نامه ها صلاحیت باطل و محرومیت هایی برای شرکت مربوطه در نظر گرفته می شود لذا اطمینان کامل از صحت مدارک تحصیلی و سوابق بیمه افراد امتیاز آور و پیش از ارسال مدارک به سازمان حائز اهمیت است .

گروه آسیا در واحد فنی مجزا و متخصص درحوزه اخذ تمدید و ارتقاء رتبه انفورماتیک تمامی پارامتر های امتیاز آور شرکتهای انفورماتیکی را بررسی و با تسلط به آخرین به روز رسانی قوانین سازمان انفورماتیک کشور بالاترین رتبه انفورماتیک را برای شرکت های انفورماتیک اخذ می نماید.

با مشاورین رتبه انفورماتیک گروه آسیا در تماس باشید.

به اشتراک بگذارید
پیمایش به بالا